Biurko pod kontrolą: Fresh i Stosy.

O porządku na swoim biurku mogę mówić jedynie w kontekście w wirtualiów, co mimo wszystko jest jakimś sukcesem. Zwłaszcza, że zalew fotek, screenshotów, notatek i luźnych plików zapychających pulpit to w końcu codzienność każdego użytkownika. Biurko komputera to jednak nie tylko podstawowe miejsce pracy, piękny iMac wymaga odpowiedniego tła. Wystarczy, że znajdzie się na nim ikona dysku, jakiś pendrive, dysk z kopiami Time Machine, by każda następna ikona po prostu psuła efekt, jaki daje odpowiednia tapeta. Poniżej przedstawiam prosty, acz skuteczny sposób na to, by biurko naszego Komputera wyglądało mniej więcej tak:

biurko pod kontrolą

Biurko jest miejscem, w którym z zasady pojawiają się pliki przed ich uporządkowaniem, przydzieleniem do folderów w dokumentach czy zbiorach z multimediami. Inną kwestią jest natomiast trzymanie ważnych rzeczy w zasięgu wzroku. Wiadomo, że katalog z dokumentami z czasem się rozrasta i coraz ciężej jest poruszać się między jego zawartością. Jeśli zaś chodzi o Spotlight, to owszem, jest to skuteczne narzędzie wyszukiwania plików, co jednak w sytuacji, jeśli nie tylko nie wiemy, gdzie ów plik jest, ale również nie pamiętamy, jak go nazwaliśmy?

W dodatku, najszybciej zapychającym się katalogiem jest katalog/stos „Pobrane” – jak zaplanować, co z jego zawartości wstępnie nadaje się do przechowania, co powinno wylądować w koszu?

No cóż, niech odpowiedzią będzie poniższy wpis.

Po pierwsze, należy przyjrzeć się temu, co spływa na nasze biurko i jakoś to posegregować. Celem będzie stworzenie stosu, którego podkatalogi zawierać będą najczęściej ściągane pliki. Nazwę i zawartość niech tłumaczy potrzeba-  wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie o najczęściej używane formaty używanych plików, przenieść je do folderu i przydzielić je do stosu w pasku Docka. Poza katalogiem z obrazkami, plikami rar, katalogiem z artykułami ze stron internetowych, mam tam katalog z plikami tekstowymi, i jeden, z plikami, które zamierzam zarchiwizować. Jeśli dodać do tego inteligenty folder zawierający utworzone dziś rzeczy, okazuje się, że codzienny chaos da się jakoś uporządkować.

Warto wyposażyć każdy z tych folderów w wyróżniające je ikony (wystarczy przenieść ikonę w informacjach o folderze)- te pobrałem z iconfactory.

stos z plikami z biurka i katalogu "pobrane"

Krokiem drugim jest zainstalowanie programu Fresh. Jego działanie sprowadza się do dwóch funkcji: zapamiętywania, które z aplikacji i jakie pliki były ostatnio używane. Drugą funkcją, jest stworzenie miejsca na pliki (lub programy), których zamierzamy używać przy okazji jakiegoś projektu, wydarzenia, itd. Z tej okazji twórcy aplikacji posłużyli się metaforą tego, co na naszym komputerze jest „świeże”  (pasek z ostatnio używanymi aplikacjami) i jednocześnie pozwolili hibernować wybranym plikom z „zamrażarce”. Ta ostatnia rozwiązać ma problem z szybkim dostępem do plików (przy doborze warto pamiętać, że niektóre z programów zapamiętują ostatnio otwarte pliki) i jednoczesnym uwolnieniem od nich biurka komputera. By to zrobić, wystarczy wybrać je ze świeżo utworzonego stosu.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s