MacLoc: szybki i efektywny logout

Każdy kto zabiera swojego laptopa do pracy, biblioteki czy w jakieś inne miejsce publiczne, może zabezpieczyć dostęp do komputera przechodząc do okna logowania. Problem w tym, że wymaga to zapisania wszystkich danych, a po powrocie trzeba uruchomić potrzebne programy.

MacLocPreview_0

MacLoc pozwala w szybki sposób przejść do okna logowania bez potrzeby wyłączania programów. Ponowne podanie hasła przywraca ich zawartość w stanie, jakim były, gdy odchodziliśmy od biurka.

W praktyce przypomina to raczej przejście do nowego, zabezpieczonego hasłem ekranu i jest niemal tak samo szybkie jak w przypadku korzystania ze Spaces.

Ten darmowy program instaluje się w pasku menu, po kliknięciu jego ikony wystarczy aktywować funkcję wylogowania. Dodatkowo, można również dołączyć tę opcję na stałe.

4 responses to “MacLoc: szybki i efektywny logout

  1. Można przecież to samo osiągnąć za pomocą wygaszacza ekranu.
    Preferencje systemowe -> Ochrona -> Wymagane hasło do obudzenia ze snu lub wygaszacza ekranu
    Ja jeszcze wygaszacz ekranu ustawiłem sobie w prawym górny narożniku …

    • owszem. korzystałem wcześniej z podanego przez Ciebie rozwiązania, zabierając swojego MBP do biblioteki- czytając coś włączał mi się wygaszacz i za każdym razem musiałem podawać hasło, co zaczęło mnie nieco wpieniać. w domu podobnie- musiałem zmieniać ustawienia.
      chciałbym sam decydować, kiedy ma ono się pojawiać, kiedy nie- stąd ten post. to rozwiązanie po prostu mi się wygodniejsze.

  2. Przepraszam, że psuję imprezę Czarnych Panter ale taką samą funkcjonalność można uzyskać na dwa sposoby w czystym Leopardzie:
    1. Dostęp do pęku kluczy/Preferencje/Ogólne/Pokaż status w pasku menu. W menu bar pojawia nam się ikonka kłódki, po jej kliknięciu wybieramy „Zablokuj ekran”.
    2. Preferencje/Konta/Opcje logowania/Włącz szybkie przełączanie. W menu bar pojawia się np. nasza nazwa lub ikonka użytkownika. Klikamy i wybieramy „Pokaż ekran logowania”.
    Do obu funkcji dodajemy skróty klawiaturowe i po wszystkim.

  3. Reasumując ponowny program w stylu Windows.

Skomentuj

