3 aplikacje…

Kilka zdań na temat aplikacji, które nie opuszczają mnie od przeszło dwóch tygodni.

Notational Velocity. Do tej pory żadna z aplikacji organizujących moje notatki nie przylgnęła do mnie równie szybko, co NV. W przeciwieństwie do programów służących przechowywaniu zasobów (notatek, linków, etc.), Natational okazuje się świetnym miejscem do rozpoczęcia pracy. Wiele komentarzy zwraca uwagę na minimalizm aplikacji- NV jest skonstruowany w ten sposób, by o sposobie jego działania użytkownik dowiedział się po rozpoczęciu pracy.

Okno aplikacji składa się z trzech elementów- paska tytułu, który działa jednocześnie jako wyszukiwarka. Środkowy element to miejsce z wynikami wyszukiwania(2), zaś główne okno służy do edycji tekstu notatki. Funkcje Notationa Velocity zwalniają użytkownika z organizowania notatek. Każdą z nich można przeszukać z pomocą dowolnego słowa, którego użyliśmy pisząc. W praktyce program okazuje się więc alternatywą dla TextEdit, którego niemiłosiernie nadużywałem zapychając kolejne foldery plikami „bez nazwy”.

Na koniec dodam, że NV ma wbudowaną opcję synchronizacji notatek z Simplenote, co umożliwia mi ich odczytanie na iPhonie, a przeniesienie archiwum programu do katalogu w Dropboxie daje możliwość skorzystania z nich na innych komputerach (nie wspominając o backupie). Notational jest darmowy, minimalistyczny, wspaniały.

Rocketbox to plugin, który testuję od niedawna, i co do której nie jestem jeszcze w pełni przekonany. Choć działa wspaniale, znacznie wspierając możliwości przeszukiwania emaili, przydaje mi się jedynie w przypadku tych listów, do których nie miałem jeszcze czasu przypisać odpowiedniej reguły w Mail. Jeśli dzięki regułom jestem w stanie zapanować nad spływającymi do mnie regularnie listami (niewslettery, powiadomienia, osoby,  z którymi koresponduję regularnie, tematy), inteligentne katalogi pozwalają mi filtrować listy na kilka innych sposobó, to Rocketbox jest wtyczką, która pozwoliłaby zaoszczędzić czas, jaki poświęciłem tworzeniu wyżej wspomnianych.

Wtyczka ta umożliwia odszukanie wszystkich listów związanych z daną osobą, tematem, czy słowem z listu. Wyniki przegląda się w osobnym oknie i, trzeba przyznać, są imponujące. Poza listą emaili podzieloną na listy z załącznikami, listy, na które odpowiedziałem, itd.  RocketBox podaje wszelkie dodatkowe informacje takie jak skrzynki pocztowe, w których znajdują się wyniki, konta, z którego prowadzona jest korespondencja, itd.

Plugin przyda się więc każdemu narzekającemu na brak organizacji użytkownikowi. Swego czasu planowałem sporządzenie kilku notatek wyczerpujący temat wtyczek dla Mail, problem z nimi jest taki, że ich żywotność znacznie ograniczają systemowe aktualizacje. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że płatny RocketBox nie podzieli ich losu.

Na koniec: NetNewsWire dla iPhona. Dla mnie cudo. Doceniam przede wszystkim za czytelność, rozmieszczenie elementów i usunięcie wszystkich niepotrzebnych opcji. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego autorzy nie pokusili się o pójscie tym tropem i zmianę wyglądu aplikacji dla Maców- tak wyglądająca aplikacja jest dla mnie szczytem marzeń. NNW współpracuje z Instapaper i jest to jedyna opcja, której oczekiwałem.

Skomentuj

